Virtuaalinen datahuone on pilvipohjainen käyttöympäristö, jonka avulla säilytetään, tallennetaan, vaihdetaan, muokataan ja jaetaan luottamuksellisia tietoja. Tärkeät lailliset asiakirjat, taloudelliset paperit ja arkaluontoiset tiedot suojataan perusteellisesti lisensoimattomalta käytöltä. Tämä on täydellinen ohjelmistotyyppi, jota arvostetaan projektinhallinnassa ja käytetään laajalti eri toimialoilla, kaupallisissa kiinteistöyhtiöissä, kirjanpitotoimistoissa ja lakiyhtiöissä. Lisäksi dealroom on myös erittäin hyödyllinen niille, jotka haluavat varmistaa turvallisen ja suojatun asianmukaisen huolellisuuden prosessin. Pääsyn kontrolli on yksi ratkaisevista tekijöistä, jotka tekevät datahuoneesta suositun, erityisesti tapauksissa, jossa se yhdistetään suojattuun arkistointiin ja mahdollisuuteen palauttaa pääsy.

Periaatteessa virtuaaliset datahuoneet suunniteltiin ensin yksinkertaistamaan projektinhallintaa ja saamaan mahdollisuus jäljittää yrityksen edistyminen ja käyttää analyysiä edistämään menestyksekästä toimintaa. Jos virtuaalista datahuonetta verrataan perinteiseen datahuoneeseen, se on vähintään 40 % nopeampi ja voi olla 50 % edullisempi.

Kun otetaan huomioon kaikki virtuaalisen datahuoneen ominaispiirteet niiden tarjoajasta riippumatta, on tarpeellista mainita, että se on ainoa mekanismi, jotka auttaa saavuttamaan saumattoman projektinhallinnan. Dealroom eliminoi monimutkaisiin projekteihin liittyvää stressiä, koska se jäljittää tietoja osakkeenomistajia, sijoittajia, konsultteja, työntekijöitä, tilintarkastajia ja hallituksen jäseniä varten Aktiviteettien seurantatoiminnon avulla omistaja voi saada ajantasaisia tietoja kaikista niistä, jotka ovat tarkastelleet, muuttaneet, tallentaneet tai ladanneet asiakirjoja työtilassa. Siten arkaluontoiset tiedot säilyvät keskeisesti sijoitettuina ja suojattuina, miksi sen jakaminen ei kestä enempää kuin muutaman minuutin, mikäli tarpeen.

On siis useita syitä, minkä vuoksi virtuaalinen datahuone on hyödyllinen onnistuneessa projektinhallinnassa:

  • Se vähentää asiakirjojen organisointiin ja niiden käytön seuraamiseen liittyvää stressiä;
  • Se antaa mahdollisuuden laskea tiedon tallennustilan kuukausikustannuksia;
  • Se mahdollistaa pääsyn kumppaneille, sijoittajille ja muille ihmisille, jos omistaja tämän sallii;
  • Se antaa mahdollisuuden tarkastaa asiakirjoja ja pysyä ajan tasalla kaikista muutoksista ja prosesseista, joita yrityksessä tapahtuu.

Luotetun virtuaalisen datahuoneen keskeiset ominaisuudet

Huolimatta siitä, millä alalla tai toimialalla toimit, laadukas kaupankäyntihuone saattaa olla yksi hyödyllisimmistä päätöksistäsi. Syy on ilmeinen, koska virtuaalinen datahuone on erinomainen työkalu, joka tarjoaa tiedoston jakamisen helppokäyttöiset ja älykkäät menetelmät. Lisäksi se takaa tietojen turvallisuuden ja arkaluontoisten tietoje luottamuksellisuuden.

Käytön yksinkertaisuudesta ja maksimaalisesta turvallisuustasosta riippumatta on useita muita teknisiä määrityksiä ja toimintoja, jotka vaikuttavat siihen, että työkalua arvostetaan enemmän:

  • Koontinäyttö. Keskusnapa, jonka avulla on mahdollista tarkastella kaikki viimeaikaisia aktiviteetteja, käyttää työtiloja, seurata ilmoitusten syötettä ja hallita yhteystietoja ja viestejä helppokäyttöisestä liittymästä;
  • Työtilat. Tämä on täsmällinen paikka, jossa voit jakaa tarpeelliset asiakirjat, hallita asianmukaisen huolellisuuden projekteja, yrityskauppatoimia ja pääoman nostoa. Työtilaa on mahdollista käyttää milloin tahansa ja mistä tahansa laitteesta, mukaan lukien työpöytä tai matkapuhelin. Sen asettaminen ja käynnistäminen ei kestä 10 minuuttia pidempään;
  • Asiakirjahallinto ja ohjaus. Tämän ominaisuuden avulla omistajalla on mahdollisuus ladata tuhansia asiakirjoja samanaikaisesti. Sitten hän voi muokata tai muuttaa tiedostoja suoraan Microsoft Officen avulla. Version hallinta antaa oikeuden jäljittää kaikkia dataan tehtyjä muutoksia;
  • Aktiviteetin seuraajan avulla kontrolloidaan kaikkia toimintoja ja muutoksia työtilassa, mukaan lukien lataukset, asiakirjan tarkastelut, näytetyt sivut ja käyttöoikeuksien muutokset. Lisäksi omistaja voi ylläpitää perusteellista jäljitysketjua ja muokata tai tehdä muita toimenpiteitä työtilassa.
  • Kaupan hallinta. Kun pyrit pitämään projektisi hyvin organisoituina ja kontrolloituina, tarvitset suojatun kaupankäyntihuoneen. Se auttaa sinua pitämään asiakirjat keskitetyssä sijaintipaikassa hallitsemaan niitä kaikista maailman osista;

Turvallisuus. Lataamasi arkaluonteisen datan suojeluun käytetään suojatuimpia valtuutustunnuksia ja tekniikoita. 256-bittinen salaus, lisäosaton tekniikka, SOC 2 – ja HIPAA-yhteensopivuus ja samanlaiset ratkaisut ovat käytössä mahdollisimman suuren turvallisuustason saavuttamiseksi.

Näkökulmat, joita sinulla on virtuaalisesta datahuoneesta

Priorisointi, suunnittelu ja skaalaus, nämä ovat kaikkien virtuaalisten datahuoneiden kolme tärkeintä ominaisuutta. Se luo täydellisen työtilan välttämättömille prosesseille, mukaan lukien:

Suunnittelu

Projekti arvioi

Raportointi

Nämä ovat täsmälliset erityispiirteet, joita tarvitaan menestyneeseen projektinhallintaan ja liiketoimiin. Ainoa virheettömälle virtuaalisen datahuoneen käytölle vaadittu olosuhde luotetun ja luotettavan palveluntarjoajan valintaan, joka takaa asiakirjojesi maksimaalisen turvallisuuden, kohtuulliset hinnat ja miellyttävät palvelut.